Thursday, July 16, 2009

how I manage my monEy (RM) ?? PART 1

Posted by Ms Linee at 4:13 PM 2 ELITE

peace be upon U,

just nk write tok perbelanjaan stp bulan bg yg wajib & yg xwajib!! korang sumer plak mcmner?he...stabil & kukuh tak dari segi kewangan & yg sewaktu dgnnya...hahahahahaaha...byk sgt ker gaji aku nie??alhamdulilah lar...

bajet 4 this month (yG penting + wajib) :

  1. rumah (nie yg paling penting!hehehehehehe)
  2. bil air, elektrik.
  3. bil maxis aku (nie selalu tinggi jerk!!xpernah nk rendah bcz i'm always call my mum!kira2 everyday kot?hehehehehe...)
  4. kereta..
  5. bg duit to FAMA (aka my mum n dad!!)
  6. barang dapur (yg wet n dry) - nie wajib sbb makanan tok 1 bulan kan? xpun,aku beli 2 minggu sekali...ikut kerajinan aku la..

Friday, July 10, 2009

hEppy BirthdAy mUm...

Posted by Ms Linee at 10:51 AM 1 ELITE
-my lovely mum-


mango cakE....

dri ats 2 ...

dri atas 1 ..


peace upon 2 u..

this is about my mum... last saturday, my family celebrate my mum birthday...syok!!!best..n, my mum was shocked cz my sis buy a cake for her..mango cake from KING bakery...hehehehehehehe...!!!my mum was born 05.07.1957 at Johor..my mum is the best mum in the worLd..(sumer org ckp mak dia yg paling best kan???hehehehehehehehe....) Just want to share & tell all of U that ILOVE MY MUM & MY FAMILY VERY2 MUCH..hehehehehehehe...

ibu ni adlh seorg yg honest, care with their children, responsible, understanding, happy go lucky & the most important thing is open minded...she always give me and my sibling a lot of advice...we proudly to be her child..mum, thank U very much 4 all...(tak terbalas sgla jasa2mu...we can be a good daughter n son..we promisE!!!)

till then, peace (",) .....



Thursday, July 9, 2009

th!nk aboUt deEs ???

Posted by Ms Linee at 11:41 AM 0 ELITE



JANGAN MENCARI TERLALU “SEMPURNA”

Jika kamu memancing ikan……

Setelah ikan itu terlekat di mata kail……
Hendaklah kamu mengambil ikan itu……

Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula

kedalam air begitu sahaja…….

Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya……
Ketajaman mata kail kamu &
mungkin
ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup……
Begitulah juga……
Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN
kepada seseorang ……

Setelah ia mulai MENYAYANGI kamu……

Hendaklah kamu MENJAGA hatinya……
Janganlah sesekali kamu terus
MENINGGALKANNYA begitu saja……

Kerana dia akan TERLUKA oleh
kenangan bersamamu……

dan mungkin TIDAK dapat
MELUPAKAN segalanya
selagi dia masih mengingati kamu……

Jika kamu MENADAH air biarlah berpada……

Jangan terlalu berharap pada takungannya dan

menganggap ia begitu teguh……

Cukuplah sekadar untuk KEPERLUANMU sahaja……
Kerana apabila ia mulai RETAK ….
tidak sukar untuk kamu menampal dan

memperbaikinya semula……

Dan bukannya terus dibuang begitu sahaja……

Begitulah juga……
Jika kamu sedang memiliki seseorang….
TERIMALAH dia seadanya……
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan

mengganggapkan dia begitu istimewa……

Anggaplah dia manusia biasa……

Kerana apabila dia melakukan KESILAPAN ….

tidaklah sukar untuk kamu MEMAAFKANNYA dan
MEMBOLEHKAN hubungan kamu
akan
TERUS hingga ke akhir hayat
Dan bukannya MENGHUKUMNYA dan
MENINGGALKAN
dia begitu sahaja kerana
kamu merasa terlalu kecewa
dengan sikapnya

Lalu semuanya akan menjadi TERHENTI begitu sahaja……

Jika kamu MEMILIKI sepinggan nasi……
Yang kamu pasti baik untuk diri kamu……

Yang MENGENYANGKAN dan BERKHASIAT ……
Mengapa kamu berlengah lagi?
Cuba mencari makanan yang lain……

Kerana terlalu ingin mengejar KELAZATAN ……
Kelak, nasi itu akan BASI sendiri dan
kamu sudah tidak boleh menikmatinya lagi……
Kamu akan MENYESAL ……

Begitulah juga……
Jika kamu telah bertemu dengan seorang INSAN ……

Yang kamu pasti boleh membawa KEBAIKAN kepada dirimu……

MENYAYANGIMU …. MENGASIHIMU ….dan MENCINTAIMU ….
Mengapa kamu berlengah lagi?
Cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain……

Terlalu mengejar KESEMPURNAAN ……

Kelak, dia akan BERJAUH HATI dan
kamu
akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain……

Kamu juga yg akan MENYESAL dan tidak ada gunanya lagi……
Oleh itu janganlah kita terlalu mengejar KESEMPURNAAN
kerana ia bukanlah faktor utama KEBAHAGIAAN yang sempurna,

sedangkan jika kita boleh
memaafkan KESILAPAN orang yang kita sayang
dan akur dengan KELEMAHANNYA sebagai manusia biasa
serta BERSYUKUR dengan apa yang kita sudah MILIKI …

kita akan BAHAGIA, BAHAGIA dan terus BAHAGIA …
itu lebih BERMAKNA !


“Begitu hidup ini tiada yang abadi yg patah Kan tumbuh yang hilang Kan berganti, namun yang berganti tidak mungkin sama seperti yang hilang.....”




Friday, July 3, 2009

keterUjAan tUk baLik kampUng...

Posted by Ms Linee at 6:05 PM 3 ELITE
mak aku selalu pesan "lin, walau apa pun org wat pd kita, kita perlu ada 1 semangat dlm diri sendiri untuk wat yg terbaik!!simpan niat itu sehingga kita berjaya melaksanakannya...org xkn pandang kita if diri sendiri xberjaya....ingat sampai ke akhir hayat apa yg mak pesAN NIe...bersabarlah dalam menghadapi setiap perkara...tentu ada hikmah di sebaliknya...jgn terlalu mengharap pada apa yg bukan menjadi hak milik kita dan perkara yg xpasti..teruskan hidup ini..banyakkn berdoa dengan bersungguh2...Allah itu mengetahui, lin....."


hye there,
niE aku still lg kt opis wat OT..Esok aku nak pulang ke kG!!xlama pUn..sekejap jerk!! so,aku MALAS nak angkat sbrg call n sms dri sesapa pun yg kt opis aku!!lantak korang sdri lah!!aku xnak mencemarkan blog2 aku nie dgn diorg sumer...hehehehehehehe...aku penat sangat nie!!dah masalah aku rasa mcm beban!!berat sgt!penat sgt menghadapinya..lepas 1 per 1..org mmg bley tengok aku happy+gembira!!hakikatnya,hanya diri aku yg terima buruk + baik tuE...xguna aku kongsi ngn sesapa cz xda sapa pun bley selesaikan masalah nie..biarlah aku mengadu pd Yang Maha Esa!!Sesungguhnya,dia lebih mengetahui segala-galanya...aku nak balik kg untuk lepaskan tension..bina kekuatan diri..bina semangat baru (aduhai sedih plak rasanya bila terkenang pengorbanan mak+ayah yg tercinta di kg halaman)..jadilah diri sendiri..be ur self.. do the best among the best 4 ur self n future!!!make ur life to more colourful....built my own identity..built my own personality...make my life change with my new hair style..NUR AZLINEE u can DO IT!!!!U can give me the BEST result as I want!!!just make sure, you consentrate with ur goal n ur aim!!!thats very important right now.........................

Thursday, July 2, 2009

masalah is PROBLEM

Posted by Ms Linee at 5:47 PM 4 ELITE

sakit hati pun ada bila ada masalah nie!!!tapi,masalah tak bley nak lari!LARI bukan jalan penyelesaian untuk apa jua permasalahan yg melanda diri anda...hehehehehehehe..termasuklah aku!sejak bekerja ini,banyak PAHIT & MANIS yg aku tempuh...So,masing2 ada cara untuk menyelesaikan setiap masalah yg diorg hadapi..Nak @ tak,kita perlu selesaikannya...Orang kata, setiap masalah,ada jalan penyelesaian yg tersendiri..Cuma apa yg aku harapkan adalah diriku ini dapat menyelesaikan setiap masalah yg dihadapi dengan bantuan Allah Taala....Amin..

Sesungguhnya, DIA lebih memahami dan mengetahui segala-galanya...

AMIN.....